Friday, May 24, 2024

Igazi kincs

"Sokan az élet utolsó szemeszterében  vagyunk, és én politika, vallási, faji előítéletek nélkül próbálok már élni.. 

Csak szelíd gondolatok:

Tudod az idő múlása mindig váratlanul ér. 

Körülnézel és elámulsz azon, hogy milyen gyorsan elrepült..

Mintha csak tegnap lett volna, hogy fiatal voltam és úgy èreztem készen állok a felnőtt élet megkezdésére. Ez bizonyos értelemben olyan, mintha évezredekkel ezelőtt lett volna, és azon tűnődöm, hova tűntek az évek.

Tudom, hogy mennyi mindet átéltem.

Emlékszem minden reményemre és álmomra. 

Emlékszem a terveimre.

És hirtelen itt vagyok az utolsó negyedben.

Hogy kerültem ide ilyen gyorsan?

Hova tűntek az évek és hova tűnt a fiatalságom?

Emlékszem, hogy néztem fiatalon az idősebb embereket, és azon gondolkodtam, mennyi időbe telik míg eljutok oda ahol vannak.

Úgy tűnt rengeteg időm van. Hogy még fiatal vagyok, hogy még sok év áll előttem. 

Akkor még csak nem is gondoltam arra, hogy ott legyek, ahol most vagyok.

És mégis itt vagyok.

Màra a barátaim is mind nyugdíjasok, mind ősz hajúak, sokkal lassabban mozognak, mint pàr ève, és ha rájuk nézek csupa idősebb embert látok. Van aki jobb és van aki rosszabb állapotban van mint én. 

De látom a nagy különbséget. Ők már nem a fiatalos, gondtalan, élettel teli barátok.

Akárcsak én, most már azok az idős emberek vagyunk, akikre régen néztünk, és azt hittük, még messze van az út vége.

Rájöttem, hogy manapság a zuhanyzás is megviseli a lélegzetemet és az energiaszintemet. A délutáni szundikálás nem csak élvezet, hanem szükségletté vált. 

És ha nem szunyókálok, akkor azon kapom magam, hogy a székben alszom amiben olvasni kezdtem, vagy tévézni.

Beléptem életem új évszakába, teljesen felkészületlenül a kényelmetlenségre, fájdalmakra, energiavesztésre és erővesztésre, a képességre, hogy megtegyem azt amit eddig tudtam. 

Legalább tudom, hogy bár az utolsó negyedévben járok, és fogalmam sincs meddig lesz ez a negyedév, ha lejár a földi időm egy új kaland is vár.

Igen vannak dolgok, amiket bár ne tettem volna meg. Mégis hálás vagyok azokért amiket tettem. Ez mind ebben az egy életben törtènt.

És ha még nem vagy az utolsó negyedévben, szeretnélek emlékeztetni, hogy gyorsabban jön, mint ahogy azt várnád. 

Tedd meg azokat a dolgokat, minél hamarabb amiket még  szeretnél. Ne halogasd.

Az élet gyors lábakon fut.

Tedd meg ma, amit tudsz.

Nincs ígéret, hogy mindannyian látni fogjuk az élet évszakait. 

Élj a mának. Egyelőre.

Mondd ki gyakran a szavakat azoknak akiket szeretsz.

Remélhetőleg néhányan értékelni fogják azokat a dolgokat, amiket értük tettél. És ha nem az sem baj.

Az élet valóban egy ajándék. Csak légy boldog. Végül is ez a te döntésed.

És ne feledjétek, hogy az egészség kincs, nem a vagyon, arany és ezüst, a tulajdon vagy a bankegyenlegetek.

Lehet, hogy azt hiszed, hogy a legjobb kimozdulni, de hidd el, hazajönni jobb.

Lehet, hogy elfelejted a neveket, és ez így van rendben, mert van aki már elfelejtette, hogy ismert.

Azok iránt a dolgok iránt is, amikkel korábban törődtél, hirtelen elveszítheted az érdeklődésedet.

Ha elalszol a kedvenc székedben, maradj ott.

Öregedni csodálatos dolog. Tele van olyan emlékekkel, amikbe sosem lehet beleunni.

Ez egy igazi kincs.

Vigyázz magadra."

 Emma Izabella

Az élet 50 árnyalata

( Kép  Lisa Aisato)

No comments:

Post a Comment