Saturday, August 20, 2022

Magyar vagyok

Magyar vagyok,

E föld az otthonom.

Ezen a nyelven gondolkodom,

Bánatomat elsírni is csak e nyelven tudom.

Magyar vagyok,

Magyarul álmodom,

Árpád véréből származom.

Tudom, mit jelent Trianon.

Magyar vagyok,

Magyarul imádkozom,

Magyarul fakad dal ajkamon,

S nekem a tenger a Balaton.

A ballada Arany,

A bor Bikavér,

A hídember Széchenyi,

A Mátra az egekig ér.

A Tisza a Dunába folyik,

A kocka bűvös,

A halászlét tésztával eszem,

S utólag írom a keresztnevem.

Sógor, koma, jóbarát,

Ipa és napa,

Ha együtt a család,

A gyerek mondja apa és anya

A fiú Attila,

A leány Réka és Zita,

Itt vagyok itthon,

A városom Kalocsa.

Magyar vagyok,

A Kiskunság fia,

Átölel a Tisza és a Duna,

Ha elmegyek, ide jövök haza.

Kalocsa, 2021.02.01 Katona Gyöngyi

No comments:

Post a Comment