Amikor legutóbb mutattunk ábrát a repülőgépbalesetek áldozatairól, még
594-nél járt a számláló az első két maláj gép katasztrófája után
(nyárvégi cikkünket itt olvashatja). Azóta újabb balesetek történtek, közülük a legnagyobb nyilvánosságot a vasárnap eltűnt AirAsia gép kapta – 1918 óta így néz ki a hatnál több utast szállító repülőgépek baleseti statisztikája:
Bár a halálesetek számában többszörös tavalyhoz képest a növekedés, a balesetek számát tekintve mégis kimondottan biztonságos éven vagyunk már majdnem túl. Hosszú évtizedek óta nem volt ennyire kevés, mindössze 111 repülőbaleset:
Összehasonlításként évente 1,24 millió ember hal meg közúti balesetben a világon, ez a 15-29 éves fiatalok vezető haláloka. A legtöbb áldozat gyalogos, biciklis vagy motoros.
"Egy légiutas négymillió évig minden nap repülhetne, mire egyszer halálos kimenetelű baleset éri."– fogalmazott Arnold Barnett, az MIT statisztikusa. Arról, hogy mennyivel biztonságosabb a repülés, mint az autózás, itt írtunk részletesen.
(Index)
No comments:
Post a Comment