Emlékszik még a könnyes-boldog pillanatra, amikor annyi ármány, vita, munka, és késés után, egy március 28-i reggelen elindult a 4-es metró? Egy ország ünnepelt és könnyebbült meg ezen a napon: az ötlet még 1972-ben született meg, 1991-ben írták ki az első tendert, 1996-ban készült el a megvalósíthatósági tanulmány, és 1998-ban vonult ki a kormány az egyre nagyobb hülyeségnek tűnő ötlet mögűl. 2006-ban aztán mégis elkezdődtek a munkálatok, 2009-ben kerültek először napvilágra a szerződések furcsaságai.
A sok izgalmas kalamajkát mi sem jelzi jobban, hogy a költségek minden képzeletet felülmúló módon 452 milliárd forintnál álltak meg.
Természetes, hogy a főváros különleges programmal ünnepli a metró indulását:
metrópótló buszokkal.
Március 28-án és 29-én ugyanis hatósági teszteket tartanak, a 4-es
metró nem közlekedik, a teljes vonalon pótlóbuszokkal utazhat az ünneplő
közönség.
A hétvégén tesztelik ugyanis a vezető nélküli
szerelvényeket. Mostantól járműkísérő nélkül futnak a szerelvények. A
speciális próbákra az MTI szerint a végleges használatbavételi engedély
megszerzéséhez van szükség. A metrók egyébként eddig is teljesen
automata üzemmódban jártak, a fülkében csak biztonsági okokból üldögélt a
sofőr, de dolga csak vész esetén lett volna.
Földes András (Index)
Földes András (Index)
No comments:
Post a Comment