A BKV nem érti, miért Brüsszelbe szaladt először a
metrótenderen kizárt észt cég, és miért nem a BKV-hoz fordult a
panaszával. A KDB a jövő héten dönthet, engedélyezi-e a BKV-nak a
szerződéskötést a győztes oroszokkal.
A BKV emellett értetlenül áll a Skinest Rail lépése előtt, hogy a metrókocsi-felújítási tenderből kizárt cég az Európai Bizottságnál is panaszt tett, a cégnek ugyanis az összegezés kiküldésétől számított három napig lehetősége lett volna vitarendezési eljárás kezdeményezésére a BKV-nál, amit nem tett meg.
A BKV szerint a közbeszerzésekről szóló törvény szerint az érvényes ajánlatokat kell értékelni. Érvényes ajánlatot pedig egyedül a Metrovagonmas nyújtott be, így értelmezhetetlen bármilyen összehasonlítás, hiszen csak érvényes ajánlatot lehet összevetni másik érvényes ajánlattal. A BKV nem teheti meg, hogy a közbeszerzési törvény szerint érvénytelennek minősülő ajánlatot érvényessé nyilvánítson, még akkor sem, ha annak egyes paraméterei kedvezőnek tűnnek.
Lapunk a napokban hozta nyilvánosságra a tender ajánlati értékelőjét. A Metróért Egyesület szerint kizárás alapjául szolgáló követelmények formai kötözködésnek számítanak a BKV részéről, a Skinest Rail olcsóbb és korszerűbb ajánlatot tett – igaz, közbeszerzési jogi szempontból a BKV lépése valószínűleg nem kifogásolható.
A BKV szerint a közbeszerzési eljárás szabályos volt és mind az uniós jog, mind a magyar közbeszerzési törvény követelményeinek megfelelt, amit a hatóságok előtt is bizonyítani fog. Az ezzel ellentétes feltételezéseket a társaság visszautasítja.
(Index)
No comments:
Post a Comment