Csavartak egyet a hírfolyamon, mostantól többet láthatjuk barátaink ügyködését.
Megint csavart egyet a hírfolyamot összeállító algoritmusán. A hangolás célja a cég szerint, hogy előnyben részesítse a közeli barátok állapotfrissítéseit a céges posztok és más oldalak bejegyzéseivel szemben.
További kisebb változásokat is hoz a
frissítés. Lazítanak például azon a korlátozáson, amely megakadályozta,
hogy egyetlen ismerőstől túl sok poszt jelenjen meg. Kevesebbszer
jelenik meg viszont, ha valaki lájkolt vagy kommentelt valamit, hogy
ezzel is több hely maradjon a tartalmasabb bejegyzéseknek.
A mostani változások tovább viszik a
közösségi oldalt azon az úton, amelyen az utóbbi időszak frissítései
indították el. Vagyis egyre inkább kiszorulnak a látható tartalmak közül
a Facebookot ingyen hirdetési felületként használó oldalak bejegyzései,
így egyre nagyobb harc folyik az egyre nehezebben elnyerhető
felhasználói figyelemért. Ez jó annak, aki inkább a barátaival
foglalkozna a Facebookon, és rossz azoknak a cégeknek, amelyek erre az
eszközre építették fel a marketingstratégiájukat. És persze jó a
Facebooknak, mert amelyik cég mégis szélesebb felhasználói bázist
szeretne elérni, a fizetett hirdetésekkel teheti ezt meg.
Bolcsó Dániel (Index)
No comments:
Post a Comment