A Nankingból Hawaiira vezető utat a tervek szerint hat napig fog tartani. A gépet felváltva vezeti két pilóta, de a 8172 kilométeres útszakaszon a svájci André Borschberg fog a pilótafülében ülni; jóformán alvás nélkül, maximum 20 perces pihenőkkel kell kibírnia az utat.
Fotó: Anna Pizzolante, Jean Revillard / SI2 / Global Newsroom
A pilóták részéről nagy bátorságra vall, hogy nekivágtak az útnak. A Solar Impulse 2 még soha nem repült 24 órán át egyhuzamban, és soha nem keltek át vele az óceánon sem. A gép útját folyamatosan nyomon fogják követni a monacói irányítóközpontból; a várható időjárásról repülési szakértők és meteorológusok fogják tájékoztatni őket.
Csak vécé, víz és napfény legyen
A kizárólag napenergiával működő repülőgép akkumulátorainak napközben fel kell töltődniük, hogy kibírják a koromsötét éjszakai órákat. A Solar Impulse 2 napközben 8500 méter magasságban halad, éjjelente ezer méter magasságba ereszkedik. De ahhoz, hogy a hatalmas szárnyakra szerelt 17 ezer napelem feltöltődjön, tiszta égboltra lesz szükségük.
Fotó: Anna Pizzolante, Jean Revillard / SI2 / Global Newsroom
A 35 ezer kilométeres világ körüli út márciusban indult Abu-Dzabiból; a gép Omán, India és Mianmar érintésével április 21-én érkezett meg a kelet-kínai Nankingbe. Az óceánon való átkelést a rossz időjárás, illetve Borschberg műtétje miatt többször elhalasztották.
Egyszerre csak egy pilóta vezethet, és mindenre neki kell figyelnie. Ez egy óriási gép, nagy szárnyfesztávolsággal. Érzékeny a turbulenciára, és lassú is. Rossz széljárás idején nehéz vezetni. De van robotpilótánk, vécénk, több napi élelmünk, vizünk, meg ami kell. Bírjuk a gyűrődést.
(Index)
No comments:
Post a Comment