Wednesday, April 22, 2015

Nagyobb figyelmet ad a barátoknak a Facebook

Csavartak egyet a hírfolyamon, mostantól többet láthatjuk barátaink ügyködését.

Megint csavart egyet a hírfolyamot összeállító algoritmusán. A hangolás célja a cég szerint, hogy előnyben részesítse a közeli barátok állapotfrissítéseit a céges posztok és más oldalak bejegyzéseivel szemben.
További kisebb változásokat is hoz a frissítés. Lazítanak például azon a korlátozáson, amely megakadályozta, hogy egyetlen ismerőstől túl sok poszt jelenjen meg. Kevesebbszer jelenik meg viszont, ha valaki lájkolt vagy kommentelt valamit, hogy ezzel is több hely maradjon a tartalmasabb bejegyzéseknek.
A mostani változások tovább viszik a közösségi oldalt azon az úton, amelyen az utóbbi időszak frissítései indították el. Vagyis egyre inkább kiszorulnak a látható tartalmak közül a Facebookot ingyen hirdetési felületként használó oldalak bejegyzései, így egyre nagyobb harc folyik az egyre nehezebben elnyerhető felhasználói figyelemért. Ez jó annak, aki inkább a barátaival foglalkozna a Facebookon, és rossz azoknak a cégeknek, amelyek erre az eszközre építették fel a marketingstratégiájukat. És persze jó a Facebooknak, mert amelyik cég mégis szélesebb felhasználói bázist szeretne elérni, a fizetett hirdetésekkel teheti ezt meg.

Bolcsó Dániel (Index)

No comments:

Post a Comment