Tuesday, September 9, 2014

Budapest, Magyarország fővárosa

Các bạn hãy dạo một vòng Budapest cùng Phan Nguyễn Khánh nhé!
Cảm ơn Khánh đã gửi hình ảnh và bài thơ về Budapest.

E csodás várost mutatom be nektek néhány képpel. :)
                                Szeretettel barátaimnak

Szívből szóló vers Budapestről... 

Mikor végre, valahára,
Jártam Budapesten,
Egyik ámulatból,
A másikba estem!

Margit hídon átsétáltam,
Bejártam a szigetet.
a kék Dunán hajók ringtak,
Oda csalták két szemem.

Elakadt a szavam
Az Országház láttán
Úgy ujjongtam volna!
De, csak néztem némán.

Ez a sok-sok csodás látvány,
elcsábított engemet.
Budapest, te csoda város,
Elnyerted a szívemet.

A szabadság szobrot,
A Budai várat,
Mindet, mindet láttam!
A szívembe zártam

Szemem falta a sok szépet,
Valósággal megigézett.
Élményekkel térek haza,
Nem feledem többé soha!

(János Pongrácz)
Post từ bài gửi của Phan Nguyễn Khánh (Vár,VIDI72)

No comments:

Post a Comment