Tuesday, February 9, 2016

1975: Kertész leszek címmel ebben az évben jelent meg Koncz Zsuzsa első verslemeze

Kertész leszek
(Hungaroton/Gong - 1975)
Az első verslemez, melyen kizárólag magyar költők verseire komponált dalok hallhatók. A Jelbeszéd betiltását és a Bródy János ellen folyt rendőrségi eljárást, majd bírósági ítéletet követőn született. (volt benne dac: "ha Bródy nem felel meg a rendszernek, tessék Arany és József Attila") A Fonográf zenekar kezdeti lendülete, Szörényi Levente és Tolcsvay László együttmuzsikálásának öröme átsegítette a társaságot ezen a nehéz perióduson és új távlatokat nyitott, elsősorban Koncz Zsuzsának, mint előadónak. A Vörös Rébék kísérletként indult és telitalálat lett.
Dalok listája
1. Nyolcesztendős lányok / Szörényi Levente / József Attila
2. Két karodban / Tolcsvay László / Radnóti Miklós
3. Állatkerti útmutató / Bródy János / Devecseri Gábor
4. Szózat Katitzához a férfiak ügyiben / Bródy János / Weöres Sándor
5. Adjon az Isten / Tolcsvay László / Nagy László
6. Kertész leszek / Bródy János / József Attila
7. Betlehemi királyok / Tolcsvay László / József Attila
8. Vörös Rébék / Szörényi Levente / Arany János
9. Az egyes emberek dala együtt / Móricz Mihály / Devecseri Gábor
10. Szegény Zsuzsi a táborozáskor / Koncz Zsuzsa / Csokonai Vitéz Mihály
11. Itt van az ősz, itt van újra / Móricz Mihály / Petőfi Sándor
12. Ha a világ rigó lenne / Szörényi Levente / Weöres Sándor
13. Rejtelmek / Bródy János / József Attila

from FB Koncz Zsuzsa

50 comments:

  1. Román László: Nagyszerű. Amikor a lelkét Nekünk (a hallgatóinak) adja, Velünk és Értünk van, nem pedig kérész (esetleg hosszabb) életű ilyen-olyan semmirekellő hatalnokokhoz dörgölődő (néha még tehetséges) "celebek" táborát szaporítja. Sok-sok örömet kívánok Önnek, legalább annyit mint amennyit Mi kaptunk a dalain keresztül.

    ReplyDelete
  2. Kovács Tamás: A legkedvesebb lemezem volt. Sajnálom hogy a mai koncerteken ezek és a hozzá hasonló régi dalok nem szerepelnek. Csak gyanítom hogy ennek a szerzői jogdíj lehet az oka. Pedig egy ilyen nosztalgia-koncert nagy élmény lehetne sok embernek!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zoltán Tolnai: Egyetértek.Amit én szívesen hallanék koncerten:Eretnek vágy, a Napfény,,Én nem tudtam azt kérem,Karolj át, Kelepce,Mire vársz kedvesem,Egy csöpp kis ész stb.Nem versek ugyan,de nagyon jó dalok.

      Delete
  3. Júlia Attila Erös: Az en dalom...Általános suliba enekeltem. Nagyon szeretem a gyerekeimnek is dalolni szoktam fôleg a pici babinak alvás közbe! Üdw Zsuzsa es nagyon kedvelem a dalait. Gyerek korom ota halgatom.

    ReplyDelete
  4. Maria Marcus: Legkedvesebb énekesnőm.
    A lányommal voltam először aki 9 éves volt akkor a koncertjén és a vállamra vettem úgy néztem és hallgattam végig őt. Ma is imádom minden számát,van 3 nagy bakelit lemezem tőle ...

    ReplyDelete
  5. István Simon: Kedves Zsuzsa ! Maga nem tud nekem olyan dalt énekelni, amit én ne szeretnék. Miért ? Mert szívből jön, ezért szíveknek szól !

    ReplyDelete
  6. Beáta Rába: Imádom a mai napig. Megvan bakeliten is, karcmentesen.:)

    ReplyDelete
  7. Márta Völgyi: Megvan, de sajnos a lemezjátszóm rossz, így már csak nosztalgiázva nézegetem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rozália Philippovits: Én is így jártam.

      Delete
    2. Kovács Tamás: A YouTube-n mind megtalálható.

      Delete
    3. Török Ferenc: Lehet kapni számítógépre köthető USB-s lemezjátszót :)

      Delete
  8. Zoltan Berrecz Mesés: énekesnő és gyönyörű dalok!Ha nem lett volna,nem lett volna kerek a világ.

    ReplyDelete
  9. Török Ferenc: Nem akarok dicsekedni, de azon szerencsések egyike vagyok, akinek a birtokában van egy eredeti Jelbeszéd nagylemez. Mielőtt visszavonták és bezúzták volna az összeset, sikerült venni egyet smile emoticon Később, 1983 március 15.-én a vállalati ünnepségen erről játszottuk le a Kertész leszek c. verset :)

    ReplyDelete
  10. Renáta Morocza: szeretem ha valakinek van tartása, és amit képvisel az számomra értéket jelent!

    ReplyDelete
  11. Erzsébet Hamernyikné: Nagy Kedves lemezem ! Ma is tudom az összes verset a Vörös Rébék-től a Kertész leszek-ig !

    ReplyDelete
  12. Orsolya Hab: Első lemezem azóta is a kedvencem. Minden verset kívülről fújtam kisgyermekként. :) ma is időtálló

    ReplyDelete
  13. Haraszti Mária: Bizony, első lemezeink egyike volt, rongyosra hallgattuk.

    ReplyDelete
  14. Alice Molnár: Nekem ma is megvan ez a bakelit lemez, néha szoktam is hallgatni az Unokámmal))) :D

    ReplyDelete
  15. Mihályné Mátyók: Az ő dalai a lelkét ,emberszeretetét tükrözik,!Egy nagy kincs a mai életben!

    ReplyDelete
  16. Veres Sándor: Nekem megvan és szépen szól, csak sajna a lemezjátszó adta meg magát .

    ReplyDelete
  17. János Balog: Meg van lemezen is, meg CD-n is. A mai napig hallgatjuk. A legkissebbik lányom kedvence a : "Kertész leszek" !!!

    ReplyDelete
  18. Imre Vincze: Igaz hogy 40 éve volt de a mai napig a kedvenceim közé tartozik

    ReplyDelete
  19. Török Ferenc: Aki szeretné az eredeti lemezt hallgatni, az próbáljon meg venni USB-s lemezjátszót, ami a számítógépre köthető :)

    ReplyDelete
  20. Erland Garmo: Dont understand a word, but she is a fantastic artist !

    ReplyDelete
  21. Klára Kiss: NEKEM IS VAN: "RONGYOSRA " HALLGATTUK A G YEREKEIMMEL ANNAK IDEJEN:

    ReplyDelete
  22. Gyula Makány: Élmény volt a látványa, a hangja még nagyobb!! Dalainak volt mondani valója

    ReplyDelete
  23. Edit Pákozdi: Gyönyörű ez a lemez. Egyik kedvenc lemezem. További sok sikert és jó egészséget!!!

    ReplyDelete
  24. Dóra Horváth: A legjobb magyar énekesnő ! És egyszerű, szerény tiszta lélekkel megàldva

    ReplyDelete
  25. Mónika Éliásné Asztalos: Mennyi erőt adott

    ReplyDelete
  26. Veronica Fekete: Nagyon kedvellek es tovabbi sok sikert kivanok,,,

    ReplyDelete
  27. Margó Borkáné Tóth: Ö az igazi sztár nekem!

    ReplyDelete
  28. Mária Tothné: Buzási kivánok nagyon jó egészséget,hosszú életet,nagyon szeretem,tisztelem!

    ReplyDelete
  29. Nagy Viktória: Imádom!!! Csakis bakelit!!!

    ReplyDelete
  30. Vozik Margó Istvánné: Többször hallottam élőben!

    ReplyDelete
  31. Mária Irma Ágoston: Mind a két vélemény osztva

    ReplyDelete
  32. Márta Rózsa: Nekem mèg mindig megvan!

    ReplyDelete
  33. Maria Farnan: KONCZ ZSUZSA AZEGESZ VILAG EMBEREI IMADJAK ES ES ENIK KOZTUK UGYEBAR

    ReplyDelete
  34. Judit Oláhné Medovarszki: Valamennyi dala a legkedvesebb!

    ReplyDelete
  35. Geza Emeritzy: Zsuzsi, ez egy mostani fotó rólad?

    ReplyDelete
  36. Gyöngyi Horváth: Még megvan bakeliten. 😀

    ReplyDelete
  37. Thang Nguyen Van: Sok boldogságot és sok sikert!

    ReplyDelete
  38. Zoltan Rinyu: Gyerekkorom kedvenc Albuma volt. Nagyon sokat hallgattam.

    ReplyDelete
  39. Attiláné Vígh: A mai napig megőriztem.

    ReplyDelete